سپهرداد

Hurtling through the dark night

سپهرداد

Hurtling through the dark night

سپهرداد

دارم نگاه می‌کنم. و چیز‌ها در من می‌روید. در این روز ابری چه روشنم و چه تاریک. همه‌ی رودهای جهان و همه‌ی فاضلاب‌های جهان به من می‌ریزد. به من که با هیچ پر می‌شوم. خاک انباشته از حقیقت است. دیگر چشم‌های من جا ندارد... چشم‌های ما کوچک نیست. زیبایی و زشتی کرانه ندارند...
@
قبل‌ها زیر عنوان وبلاگ می‌نوشتم: «می‌نویسم، پس بیشتر هستم». روزگاری بود که بودن و بیشتر بودن را خیلی دوست می‌داشتم. ولی گذشت. حقیقت عظیم لاتفاوت بودن بودنم و نبودنم من را به ولایت هوا فرستاد. اینکه حالا باز هم دارم می‌نویسم دیگر نه برای بودن و نه برای بیشتر بودن بلکه فقط برای عادت است.
@
ما همانی می‌شویم که پی در پی تکرار می‌کنیم؛ بنابراین فضیلت فعل نیست عادت است.
@
پیاده روی را دوست دارم. آدم‌ها را دوست دارم. برای خودم قانون‌های الکی ساختن را دوست دارم و به طرز غم انگیزی معمولی هستم...
@
و مرد آنگاه آگاه شود که نبشتن گیرد و بداند که پهنای کار چیست.
@
جاده. مسافر. سربازِ پنج صبح. دانشجوی ترم صفری. دختری که چشم هایش نمی درخشد. اندوه. نفرت. عشق. از همین‌ها...
@@@
هیچ گونه ثباتی در موضوعات و سبک نوشته‌های این وبلاگ وجود ندارد.
@@@
ستون پایین:
پیوندهای روزانه، معمولا لینک سایر نوشته‌های من است در سایت‌ها و مطبوعات و خبرگزاری‌ها و...
کتاب‌بازی، آخرین کتاب‌هایی است که خوانده‌ام به همراه نمره و شرح کوچکی که در سایت گودریدز روی‌شان می‌نویسم.
پایین کتاب‌بازی، دوچرخه‌سواری‌های من است و آخرین مسیرهایی که رکاب زده‌ام و در نرم‌آفزار استراوا ثبت کرده‌ام.
بقیه‌ی ستون‌ها هم آرشیو سپهرداد است در این سالیانی که رفته بر باد.

ایمیل: peyman_hagh47@yahoo.com
کانال تلگرام: https://t.me/sepehrdad_channel

بایگانی

دو سالگی

پنجشنبه, ۳۰ دی ۱۳۸۹، ۱۱:۴۲ ق.ظ

امروز که این وبلاگ دوساله شد آقا یا خانمی با تایپ کلمات «پشگل خر» در جست‌و‌جوی گوگل به سپهرداد رسید و یادآوری کرد که دو سال وبلاگ نوشتن یعنی به فنا دادن عمر بی‌هیچ فایده و برداشت و منفعتی.

حالا مصطفا ملکیان گفته باشد که: «هیچ‌گاه دکه‌ی خودتان را به خاطر سوپرمارکت دیگران تعطیل نکنید. اگر ابن سینا انسان بزرگی بوده است و سوپرمارکت عظیم فکری فرهنگی داشته است، خب داشته باشد. ما هم زیر این راه پله‌ها یک دکه‌ای داریم چهارتا قوطی بغل هم گذاشته‌ایم و مقداری نخودلوبیا هم درشان ریخته‌ایم. ما نباید در این دکه را ببندیم. شاید شاید کسی جنس مورد نظر خود را در سوپرمارکت او پیدا نکرد و از ما خرید... کسی سراغ ما نمی‌آید ولی اگر هم آمد دکه‌ی ما باز است!» و من هم فکر کرده باشم که سپهرداد دکه‌ی من بین این همه وبلاگ است؛ این‌ها هیچ کدام از احساس خسران و زیان از وقت گذاشتن پای این وبلاگ بعد از دو سال کم نمی‌کند... کم می کند؟!

  • پیمان ..

نظرات (۱۵)

سوپرمارکت بزرگ است و وسایلش زیاد و آرامش زدا که همان پشگل خر هم آنجا پیدا می شود والا دکه که کوچک است و صمیمی ،معرفت و سادگی فراوان و همدلی بیشتر




خیلی قشنگ گفتی...به من یکی که انگیزه دادی ادامه بدم!




دوسالگی وبلاگتون رو تبریک میگم
لطفا دست از نوشتن برندارید. چون بالاخره یه روزی آرشیو تموم میشه و من فقط باید منتظر پست جدید بمونم!
(اعترافات یک تازه وارد)






نه . کم نمی کند.




به جان خودم تا همین سه روز پیش یادم بود دیروز یادم نبود!
khosran o in harfa ro vel kon azize man, be edame dadan edame bede!! bazi vaghta matlebe khob o hooshmandaneE minevisi ke basi lezzat mibarim, in ghazie vase to aab nadashte bashe vase ma ke noon dare




  • مرضیه زندیه
  • باریک الله به این اراده و پشتکارت نه واقعا چیزی کم نمی کنه




    با تاخیر البته، اما خب خیلی خیلی خیلی مبارکه!




    تشکر.
    ببببببببببببببببببببببببببههههههههههه
    داداش حمیدم مگر اینجا ببینیییییییییییییییییییم
    برادر پیمان, تو که کامو رو باور داری... که چی؟؟!!
    اگه وقتتو تلف نمیکرد چی کار می کردی؟؟ میشدی یه اوسکول خرخون که سوژه خودت بود
    داداش منتظر بولینگم با اون مرتیکه روشنفکر
    فعلا
    خوش باشی




    اتفاقا دکه قشنگی داری .... ئشد نث شظ نشئذعیث رشلاف یشنثغث ناخیشئ قش ذشسفشئ !!!!




    fgi lahini tvl,nl. h,g t;v ;vnl hc pvthd lk khvhpj ani hdn...alh jwldl fi fhc'aj fi ,xk knhvdn hpdhkk?
    اتفاقا آن مطلب سپهرداد که با جستجوی پشکل خر می شود به آن رسید، از زیبا ترین نوشته هات بود. برای اون آقا یا خانم متاسفم!




    با سلام و خسته نباشید/ نوید هستم مدیر کل وبسایت ستاره ایران به نشانی www.Starir.Com
    ضمن تبریک بدلیل داشتن مطالب جالب و متنوع که مجذوب وبلاگتون شدم از شما درخواستی داشتم
    رتبه وبسایت ما هم اکنون در موتور جستجوگر گوگل 2 می باشد که طی 1 ماه فعالیت بدست آوردیم و بسرعت در حال پیشرفت هستیم.
    از شما خواهشمندیم جهت تبادل لینک ابتدا لینک ما را با عنوان ستاره ایران و آدرس www.starir.com در وبلاگ خود قرار دهید و جهت دادن لینک خودتون به ما به آدرس
    www.starir.com/tamas بروید و از طریق فرم مربوطه اطلاعات وبلاگ خودتون رو برای ما ارسال کنید تا ظرف مدت 12 ساعت لینک شما را در صفحه اصلی سایت خودمون قرار بدیم.
    با تشکر/ نوید
    09388053868
    خیلی با حال بود
    نه کلیشه ای بود نه قدیمی بابا ایول!
    خیلی خیلی قشنگ مینویسی...خوشم اومد
  • رضا کیانی
  • سلام
    با اینهمه مال و هایپرمارکت تعجب می کنم که در این دکه بعد از اینهمه سال چه طور بسته نشده... بابا خیلی دمت گرمی
    بوس
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی