سپهرداد

Hurtling through the dark night

سپهرداد

Hurtling through the dark night

سپهرداد

دارم نگاه می‌کنم. و چیز‌ها در من می‌روید. در این روز ابری چه روشنم و چه تاریک. همه‌ی رودهای جهان و همه‌ی فاضلاب‌های جهان به من می‌ریزد. به من که با هیچ پر می‌شوم. خاک انباشته از حقیقت است. دیگر چشم‌های من جا ندارد... چشم‌های ما کوچک نیست. زیبایی و زشتی کرانه ندارند...
@
قبل‌ها زیر عنوان وبلاگ می‌نوشتم: «می‌نویسم، پس بیشتر هستم». روزگاری بود که بودن و بیشتر بودن را خیلی دوست می‌داشتم. ولی گذشت. حقیقت عظیم لاتفاوت بودن بودنم و نبودنم من را به ولایت هوا فرستاد. اینکه حالا باز هم دارم می‌نویسم دیگر نه برای بودن و نه برای بیشتر بودن بلکه فقط برای عادت است.
@
ما همانی می‌شویم که پی در پی تکرار می‌کنیم؛ بنابراین فضیلت فعل نیست عادت است.
@
پیاده روی را دوست دارم. آدم‌ها را دوست دارم. برای خودم قانون‌های الکی ساختن را دوست دارم و به طرز غم انگیزی معمولی هستم...
@
و مرد آنگاه آگاه شود که نبشتن گیرد و بداند که پهنای کار چیست.
@
جاده. مسافر. سربازِ پنج صبح. دانشجوی ترم صفری. دختری که چشم هایش نمی درخشد. اندوه. نفرت. عشق. از همین‌ها...
@@@
هیچ گونه ثباتی در موضوعات و سبک نوشته‌های این وبلاگ وجود ندارد.
@@@
ستون پایین:
پیوندهای روزانه، معمولا لینک سایر نوشته‌های من است در سایت‌ها و مطبوعات و خبرگزاری‌ها و...
کتاب‌بازی، آخرین کتاب‌هایی است که خوانده‌ام به همراه نمره و شرح کوچکی که در سایت گودریدز روی‌شان می‌نویسم.
پایین کتاب‌بازی، دوچرخه‌سواری‌های من است و آخرین مسیرهایی که رکاب زده‌ام و در نرم‌آفزار استراوا ثبت کرده‌ام.
بقیه‌ی ستون‌ها هم آرشیو سپهرداد است در این سالیانی که رفته بر باد.

ایمیل: peyman_hagh47@yahoo.com
کانال تلگرام: https://t.me/sepehrdad_channel

بایگانی

دشمن

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۸۸، ۰۴:۳۲ ب.ظ

 

به جز "کره شمالی" هیچ کشور و حکومت دیگری توی دنیا به اندازه­ی"جمهوری اسلامی" نتوانسته از واژه­ی دشمن این قدر بهره برداری کند، انگار که از یک متر مربع زمین یک تون گندم برداشت کند. "دشمن" از واژگان کلیدی است. آن قدر که شرط می­بندم اوباما مثل چی حسودیش می­شود که چرا نمی­تواند مثل ایرانی­ها این­قدر «دشمن دشمن» کند!

  • پیمان ..

نظرات (۶)

  • hamid mohamadifar
  • affarin!! kamelan bat movafegham!! hatta bishtar az yek tone!!! in maghamat ye joori harf mizanan ke engar estekbare jahani faghat mikhad jeloye pishrafte ma ro begire!! ghodrathaye bozorg faghat ba ma moshkel daran!!! akhe mage masan amrika o englis o ina deleshon mikhas malezi pishraft kone masalan!! vali kard! chon modirane barjest o mellat e hosyiar dasht!! vali ma chi?!!? i faghat mindazim gardane doshman!!
    احسنت پسر!
    مطمئنی کره شمالی از ما بیشتر واژه دشمن رو به کار می بره؟
    دولت ما و ملت ما دچار توهم توطئه شده است.و فکر می کنند ما حقیم و دیگران ناحق پس همه دشمن مایند و نمی دانند که می توان باسیاست هم از حقوق قانونی خودمان و از عقایدمان دفاع کنیم و هم با کسی دشمنی نداشته باشیم و هم منافعمان را تامین کنیم
    ´´´´´´´´´´¶¶
    ´´´´´´´´´¶¶¶
    ¶¶¶´´´´´¶¶´¶
    ´¶¶¶¶¶¶¶¶´´¶
    ´´´¶¶´´´´´´¶¶¶¶¶¶¶¶¶
    ´´´´´¶¶´¶¶´´´´¶¶¶¶
    ´´´´¶¶´´´´´¶¶¶
    ´´´¶¶´¶¶¶¶´´¶
    ´´¶¶¶¶¶´´¶¶´¶´´´´´´´´
    ´¶¶´´´´´´´´¶¶¶´´´´´´
    ´´´´´´´´´´´´¶¶´´´´´

    سلام دوست عزیز.
    وب بسیار زیبایی داری.
    خوشحال میشم به من هم سر بزنی.
    موفق باشی.
    فعلا.

    واقعا مامان بزرگ من هم وقتی برنج هاش بعد 40سال آشپزی کاچی میشه میگه این پلتیک انگلیس هاست .به هر حال آنچه که بلنده دیوار حاشاست
    lمرگ بر آمریکا
    مرگ بر اسرائیل
    مرگ بر انگیلیس
    مرگ بر فرانسه
    مرگ بر سوییس
    مرگ بر ...
    مرگ بر موسوی
    مرگ بر کروبی
    مرگ بر ...

    اصلا مرگ بر همه !!!
    زنده باد احمدی نژاد !!!!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی