سپهرداد

Hurtling through the dark night

سپهرداد

Hurtling through the dark night

سپهرداد

دارم نگاه می‌کنم. و چیز‌ها در من می‌روید. در این روز ابری چه روشنم و چه تاریک. همه‌ی رودهای جهان و همه‌ی فاضلاب‌های جهان به من می‌ریزد. به من که با هیچ پر می‌شوم. خاک انباشته از حقیقت است. دیگر چشم‌های من جا ندارد... چشم‌های ما کوچک نیست. زیبایی و زشتی کرانه ندارند...
@
قبل‌ها زیر عنوان وبلاگ می‌نوشتم: «می‌نویسم، پس بیشتر هستم». روزگاری بود که بودن و بیشتر بودن را خیلی دوست می‌داشتم. ولی گذشت. حقیقت عظیم لاتفاوت بودن بودنم و نبودنم من را به ولایت هوا فرستاد. اینکه حالا باز هم دارم می‌نویسم دیگر نه برای بودن و نه برای بیشتر بودن بلکه فقط برای عادت است.
@
ما همانی می‌شویم که پی در پی تکرار می‌کنیم؛ بنابراین فضیلت فعل نیست عادت است.
@
پیاده روی را دوست دارم. آدم‌ها را دوست دارم. برای خودم قانون‌های الکی ساختن را دوست دارم و به طرز غم انگیزی معمولی هستم...
@
و مرد آنگاه آگاه شود که نبشتن گیرد و بداند که پهنای کار چیست.
@
جاده. مسافر. سربازِ پنج صبح. دانشجوی ترم صفری. دختری که چشم هایش نمی درخشد. اندوه. نفرت. عشق. از همین‌ها...
@@@
هیچ گونه ثباتی در موضوعات و سبک نوشته‌های این وبلاگ وجود ندارد.
@@@
ستون پایین:
پیوندهای روزانه، معمولا لینک سایر نوشته‌های من است در سایت‌ها و مطبوعات و خبرگزاری‌ها و...
کتاب‌بازی، آخرین کتاب‌هایی است که خوانده‌ام به همراه نمره و شرح کوچکی که در سایت گودریدز روی‌شان می‌نویسم.
پایین کتاب‌بازی، دوچرخه‌سواری‌های من است و آخرین مسیرهایی که رکاب زده‌ام و در نرم‌آفزار استراوا ثبت کرده‌ام.
بقیه‌ی ستون‌ها هم آرشیو سپهرداد است در این سالیانی که رفته بر باد.

ایمیل: peyman_hagh47@yahoo.com
کانال تلگرام: https://t.me/sepehrdad_channel

بایگانی

من نیستم

يكشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۰، ۰۴:۵۸ ب.ظ

آدمی هر آینه باید خودش را ثابت کند. بودنش را ثابت کند. به چه کسی و به چه چیزی؟ به خیلی کسان و خیلی چیز‌ها. در هر لحظه‌ی زندگی چیز‌ها و آدم‌ها و موقعیت‌ها و کسانی وجود دارند که آدمی باید وجودش را به آن‌ها ثابت کند. در جمعی از انسان‌ها قرار می‌گیرد. باید خودش را به عنوان عضوی از آن جمع به آن‌ها ثابت کند. سال‌های زیادی از عمرش را صرف تحصیل دانش می‌کند. هر چند ماه یک بار باید محصلاتش را امتحان بدهد تا ثابت کند که چیزی را فرا گرفته. در دوره‌های مختلف زندگی باید کارهایی بکند تا ثابت کند که به آن دوره از زندگی وارد شده است: مدرک تحصیلی بگیرد، کنکور بدهد، ازدواج کند... آدمی هر آینه باید خودش را به مجوعه چیزهایی که زندگی نام دارند ثابت کند. بگوید که "من هستم". حتا در تنها‌ترین لحظات زندگی هم محکوم است که خودش را ثابت کند. اینکه این اثبات‌ها مثل قضایای ریاضی می‌مانند و برخی ساده و روشن و برخی ناممکن‌اند چیز دیگری ست. غم انگیزش اینجاست که آدمی محکوم شده است به ثابت کردن پی در پی خود...
یک اثبات قهرمانانه هیچ‌گاه کافی نیست. مساله‌ی توا‌تر مطرح است...

  • پیمان ..

نظرات (۱۱)

دوست عزیز واقعا قشنگ و گیرا مینویسی. تبریک میگم. نوشته هات منو جذب کرده . نمیدونم چه جوری اومدم اینجا اما قشنگ مینویسی.
وقت نداشتم کل آرشیوت رو بخونم اما حتما بعد امتحان ارشد میام. فقط رسیدم چند تا شو بخونم .

موفق باشی
آرشیوخونی خیلی لذت داره الهام، خوندم که میگم!
زندگی تکرار مکررات است دوس داشتم این پست رو خیلی...
  • حمیدووبرگ بیدووو
  • واقعا منظورتو نفهمیدم.به خودم تعمیممش دادم اما منظور تورا نفهمیدم
    تمام آن چیزی که می خواستم بشنوم...
    آره. این ثابت کردنا آدمو بی‌چاره می‌کنه.

    و تمام بدی‌ش به اینه که ثابت شدن و ثابت ماندن هیچ‌چیز قطعی نیست.
    agha delam barat tang shode najoor
    matlabeto ba zekre namet ye ja copy paste mikonam omidvaram razii bashi:D
    ثابت کردن سخته.
    تو شاید تو دوچرخه مینوشتی یا مجلات دیگه.اینو از اونجایی میگم که بعضی از کسانی رو که نظر میذارن میشناسم و من دارم فکر میکنم دنیا چقدر کوچیکه!!!
    cheghad harfe delam bud, fekr nemikardam harfamo az zabune ye pesari ke 8 saal azam kuchiktare beshnavam
    سلام دوست عزیز: بی مقدمه بگم خیلی وبلاگ قشنگی داری، از ذهنت خوشم اومده ،از فکرت! قشنگ فکر میکنی، شاید هم بی شباهت نباشی به من، نمیدونم!
    یه چیزی چرا املای بعضی کلمه هات اینطوریه؟
    موفق باشی،یه دنیا خوبی برات آرزو دارم...
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی